headline_collabim.png

Český Collabim 📊 odpovídá na otázky klientů za mě

Nedílnou součástí online marketingu je také reporting činností a výsledků. Někdy to může být boj s větrnými mlýny. Pár mlýnů můžeme odstřelit šikovným online nástrojem Collabim. 

Software vyvíjený zlatými českými ručičkami už dávno není pouhým nástrojem pro měření pozic ve vyhledávačích. Zároveň neslouží pouze SEO konzultantům, ale s přibývajícími funkcemi usnadňuje práci například copywriterům nebo PPC specialistům. Nahrává tomu i fakt, že si zástupci jednotlivých digitálních odvětví pomáhají daleko více a chápou význam vzájemné kooperace.

Pak je tady však druhá strana: klient

Kolegům z agentury výsledek své práce vysvětlím jednoduše. Klient je však logicky laik a horko těžko hltá populární cétéerka, inkrís pozic, strukturovaná data nebo rozdíl mezi PíPíSíčkem a organikem.

Proto se pak kumulují stejné klientské dotazy a obavy. Co s tím?

Buď neustále vylepšovat reporting po sémantické stránce, nebo využít chytrého a přehledného Collabimu.

Mohl byste mi posílat každý měsíc vývoj pozic?

Bohužel, nemohl. :-) 

Většina odběratelů jakýchkoliv SEO služeb dle mého názoru dostává screenshoty buď, z Collabimu, nebo jiných měřících nástrojů. Proč si přidávat manuální práci, když máme krásný automatizační nástroj? Stačí vytvořit náhledové oprávnění pro libovolný počet osob. Klient během momentu dostane přihlašovací údaje pro prohlížení celého účtu a může tak sledovat kompletní historii vývoje pozic všech klíčových slov.


Záložka, ve které nastavíte klientovi přístupové údaje
 
 

Vyplníte jen nezbytné informace, přiřadíte projekt a potvrdíte

Vy si ty pozice upravujete, aby to vypadalo dobře?

Neupravuju. :-)

Collabim ukládá každodenní měření, a tak je nejlepším způsobem, jak legitimovat svá data, odkázat na historii pozic na dané klíčové slovo.
BTW: na screenshotu můžete vidět také doposud tajnou novinku Collabimu, kterou je pravidelné měření pozic v Google Images , které jsou také součástí SERPu.

Collabim Historie Pozic

Graf vývoje pozic pro dané klíčové slovo od listopadu 2017 po únor 2018 u webu www.spedos.cz 

Proč se konkurence XXX objevuje všude první a my ne?!

Co se týká přirozeného (a teď už i placeného) vyhledávání, tak se dlouhodobě udržuje činnost, "že se klient hledá, jak na tom je" a "ověřuje si, jak tam vyskakuje na těch pozicích". Z toho poté vznikají námitky, proč je na tom konkurence líp.

Konkurence na tom v mnoha případech lépe není. Mimo to, že musím klientovi vysvětlit personalizaci vyhledávání, tak rovnou odkazuji opět na Collabim a jeho perfektní funkci trackování konkurence.

Graf podílu pozic ve vyhledávání mezi vybranými konkurenty klienta

Co takový graf market sharu prozrazuje? Web firmy Spedos drží pozice na prvních třech místech u téměř poloviny sledovaných klíčových slov. Zatímco weby konkurentů, mimo druhého konkurenta, jsou na tom bídně a na prvních třech pozicích se téměř neobjevují.

Lidé tuto službu hledají pod tímto výrazem!

Ne, nehledají. Já si data o hledanosti netahám z prstu. Podívejte se do Collabimu :-)

S přístupovými údaji klient uvidí přesně to, co Vy. Uvidí, že určité klíčové slovo má skutečně průměrnou měsíční hledanost přesně 0.

Naše nejzajímavější cílová skupina hledá jak na Googlu tak na Seznamu!

Ne, nehledá. V jednoduchém sloupci vidíte markantní rozdíly mezi průměrnou hledaností na Googlu a průměrnou hledaností na Seznamu.

Markantní rozdíly v průměrné hledanosti na Googlu a na Seznamu

Dnešní doba je ve znamení transparentnosti. Tak proč ji odběratelům svých služeb neposkytnout?

Možnost nahlížet do měřicích softwarů je perfektní věc pro obě strany. Odbourá se nejistota, upevní se důvěra a celá spolupráce je poté daleko efektivnější a přináší lepší výsledky.

Chcete si otevřít další možnosti a objevit i jiné funkce Collabimu? Dejte mi vědět, klidně na Messenger!

 

Dočetli jste až sem? Asi zas tolik nenudím... mrkněte ještě na nejčtenější příspěvky: