Případovka: Jedno slovo zdvojnásobilo konverze

Klasickou větu, kterou slyší každý SEO konzultant od svých klientů, je "Prostě chceme být na toto slovo na první pozici, to stačí." Nestačí :-)
Na konkrétním případu jsem se přesvědčil, že:

1) První pozice není konec optimalizace

2) SEO konzultant bez citu pro copy neuspěje

3) Cena hraje roli VŽDY

Ale popořadě. Mým spokojeným klientem je stavební firma Thermont Napajedla. Když si člověk projde Zlín a vidí prosklené fasády, z velké většiny je dílo právě Thermontu. Daří se jim.

Tyto zakázky ovšem nezařizují přední pozice ve vyhledávačích, ale kvalita služeb a brand. Potřebuje tedy Thermont SEO? Pochopitelně...

Realizují taky hliníkové pergoly pro rodinné domy. A tam už SEO hraje roli velkou.

Po prvním půl roku SEO kampaně se podařilo dostat Thermont na skutečně první místo bez PPC na vyhledávací dotaz: "sklápěcí pergola". Seznam uvádí, že takové klíčové slovo hledá měsíčně jen jeden člověk a Google pro jistotu neposkytuje žádné data na takové KW. Opravdu je tomu tak? :-)

V první fázi jsem se moc nepáral s meta titulkem, který zněl prostě "Sklápěcí pergola PLACEO - Thermont". Meta description taktéž: "Pergola placeo je skvělým doplňkem každé zahrady. Podívejte se na naše realizace"

Stačilo to. Krásných 984 přímých vstupů na danou landing page a 12 zaslaných online poptávek. Poměrně dobrý výkon.

Když něco funguje, proč to nezlepšovat? Dále jsem začal procházet podobné vyhledávací dotazy a v rámci link buildingu jsem pochopil, že tento druh pergoly:

  • poptávají i obyčejní lidi a ne jen ti bohatí
  • naprosto stejný produkt nabízí více firem
  • ceny se hodně liší

Takže jsem se domluvil s Thermontem, že budu experimentovat, a že nabídneme lidem lepší cenovou nabídku, když poptají online. Thermont souhlasil. Jak se to projevilo?

Úplně jednoduchá změna. Meta title nyní zní: "Sklápěcí pergola PLACEO v PODZIMNÍ AKCI - Thermont". Meta description si bohužel Google generuje sám jakou výstřižek z textu na webu. 

A výsledek? Přestože předtím i po je pozice stejná (první místo), počet návštěv na landing page vzrostl o 187%!  A co víc, zároveň se o 167% zvýšil počet relevantních online poptávek. Z 12 poptávek za půl roku je nyní 32!

Fakta z Google Analytics

A to se celou dobu bavím pouze o 1 klíčovému slovu, o 1 landing page a 1 produktu firmy, který je na webu...

SEO kampaň v tomto případě nebyla zas taková věda a moje případovka nemusela mít 5000 normostran. Účelem tohoto blogu je poukázání na fakt, že do každé online kampaně je potřeba dát především rozum.

Na závěr bych chtěl doporučit všem kolegům z online marketingu:

Na každém detailu záleží a experiment není hřích :-)