Nejrychlejší způsob, jak si ověřit indexaci webu nebo článku

Každý klik navíc se počítá. Proč si to dělat složitější? Ať už jste redaktor, copywriter, affiliate manažer, vývojář, nebo provozovatel e-shopu, který se snaží pracovat na online obsahu po vlastní ose, určitě jste narazili a aktivně řešili pojem indexace webu či URL adresy. Ve spolupráci s nejvyužívanějším SEO nástrojem v ČR, Collabimem, jsem připravil zajímavé udělátko, díky kterému si ověříte ve vteřině stav indexu Googlu a Seznamu.

Samozřejmě, že je na světě nespočet toolů, softwarů, které ve vteřině dokáží vystřelit stav i tisíců URL adres najednou. V poslední době (a věřím že nejen já) jsem však řešil poměrně dost indexaci na úrovni jedné nebo několika jednotek URL. 

Pro rychlé ověření jedné adresy je však nutno buď proklikat několik sekcí do jednorázových analýz či reportů, nebo otevírat nainstalovaný software, nebo někde vyplňovat captchu. A to je otravné.

Proto vývojáři Collabimu na mé (a kolegů Jardy Hlavinky, Vládi Pilného a Zdeňka Dvořáka) návrhy připravili indexační bookmarklet, který si několika kliky implementujete do prohlížeče a jedním klikem poté v mžiku ověřujete stav indexu pro Google či Seznam.

Jak funguje v praxi?

Co mi vyřeší?

  • Jsem SEO specialista? Ušetří mi tunu času při operativě
  • Jsem copywriter? Ověří mi, za jak dlouho vyhledávače ví o publikaci mého článku
  • Jsem vývojář? Pomůže mi chápat, jak můj kód chápe vyhledávač / jestli kóduju a programuju dobře :-)
  • Jsem affiliate manažer? Ověří mi, zda nejsem v penalizaci
  • Jsem prodejce / e-shopař? Ověří mi, co za informace posílám o svém produktu do vyhledávání 

A možná mnoho dalšího, co mne z hlavy nyní nenapadá...

Kde ho dostanu?

Stačí mít free tarif Collabimu, což je mimochodem pro kohokoliv z online marketingu téměř povinnost, a v levém navigačním menu přejít do:

Nástroje -> Bookmarklet pro získávač slov z URL -> zde je již podrobný návod pro jednotlivé prohlížeče.

Můžete si zvolit vlastní název záložky, která na jeden klik ověří, zda je Vaše URL v indexu.

A jelikož se v SEOLoger skupině více než často řeší dotazy, kdy začínající marketéři nerozumí správně některým pojmům, tak není od věci si zopakovat,

co vlastně ta indexace znamená.

1) Být v indexu = mít URL adresu v indexu vyhledávače znamená že:

  • je Váš web průchodný
  • vede na danou URL alespoň 1 interní zpětný odkaz
  • daná URL se DÁ optimalizovat

2) Být v indexu NEznamená že:

  • uvidíte svoji URL na prvních stranách vyhledávání na dané klíčové slovo

3) Umísťovat se dobře na daná klíčová slova na předních pozicích

  • mít danou URL v indexu (bod 1)
  • mít kvalitní obsah s ohledem na vyhledávací dotazy
  • mít dostatek interních ale hlavně externích zpětných odkazů vedoucích na danou URL adresu
  • mít trochu štěstí :-)

Zaujala Vás indexace a řešíte ji například napříč celými weby? Možná ještě nevíte o dalším zrychlovači analýz v jednorázových analýzách Collabimu.

ukázkově jsem proletěl indexaci webu Zlínského Film Festivalu za méně než 5 minut... Stačí mít sitemapu webu a může jít na kávu, nebo si zahrát Arkanoid :-)

 

Pokud budete potřebovat poradit s využitím nástroje Collabim, nebo ohledně jiných řešení, nebojte se mi napsat :-)

 

 Něco dalšího z mého šuplíku:

 

Joomla SEF URLs by Artio